Autoblad krijgt prijs vakbladen

Het maandblad Auto & Motor Techniek (AMT), een uitgave van Reed Elsevier, heeft gisteren de LOF Prijs voor vakinformatie gekregen. De innovatieprijs was voor het nieuwe vakblad voor webwinkels Twinkle, een uitgave van BBP in Woerden. De LOF Prijzen worden jaarlijks uitgereikt door het Lucas-Ooms Fonds en het Nederlands Uitgevers Verbond (NUV) aan tijdschriften of elektronische media op het gebied van wetenschap en vakinformatie. De winnaars zijn media die op een slimme manier, met nieuwe techniek, hun doelgroepen weten te benaderen en zo overleven in een tijd waarin lezers hun (vak)informatie niet langer slechts op papier maar ook digitaal willen consumeren. AMT is een maandblad voor medewerkers van garagebedrijven. Het blad heeft zich volgens de LOF-jury in korte tijd weten te ontwikkelen van een traditioneel maandblad (oplage 20.000, waarvan 15.000 betaald) naar een rijk online platform met snel stijgende bezoekersaantallen. Hoofdredacteur Auke Cupédo: „Wij proberen onze lezers pasklare informatie te geven. Bijvoorbeeld in de vorm van videofilmpjes. Dat werkt goed op het web. Veel garagetechnici zijn niet van die lezers.” AMT biedt ook een ‘lead generator’: bezoekers die toestemming geven om hun surfgedrag te volgen, krijgen extra informatie toegestuurd over de onderwerpen die zij het meest bekijken.