AH hervat prijzenslag

Albert Heijn verlaagt opnieuw de prijzen van een groot aantal producten. Vanaf maandag zijn duizend artikelen van vooral bekende merken enkele procenten tot 10 procent goedkoper. Dat heeft Albert Heijn vandaag bekendgemaakt.

Volgens een woordvoerster vormen „prijsbewegingen bij concurrenten” en „prijsmogelijkheden bij onszelf” de aanleiding om de prijzen grootscheeps te verlagen. De woordvoerster wil niet ingaan op de vraag of de prijsoorlog, die tussen 2003 en 2006 woedde tussen de supermarkten, daarmee wordt hervat. „Albert Heijn verlaagt wekelijks tientallen prijzen, alleen doen we het dit keer op grote schaal. Wij willen als supermarkt een middenpositie op de markt innemen en onze klanten laten zien dat we concurrerend zijn wat prijspeil betreft.”

Directeur Dick Boer van Albert Heijn liet in oktober in een interview met deze krant nog weten dat Albert Heijn zou stoppen met de prijzenoorlog die de supermarkt drie jaar geleden in gang zette. Daarmee wilde Albert Heijn, dat als duur te boek stond, marktaandeel terugwinnen. De prijzenslag bracht het supermarktconcern Laurus aan de rand van de afgrond.