(Generation) Gap

Reality check terwijl ik dit tik:
• wollen trui van Gap
• Gap-sokken
• Gap-broek
• Gap-long-sleeve

Dus ik geef het toe: ik kom weleens bij de keten waarmee het nu zo slecht gaat. Lees hier het stuk uit de papieren krant. Ik ben er eens ingedoken (in de materie dan) en dan kom je interessante details tegen:

• de keten werd hier in San Francisco in 1969 opgericht (voor al uw Levi’s spijkerbroeken en lp’s)
• man Donald wilde (het waren immers de sixties) de ‘generation gap‘ verkleinen
• zijn vrouw stelde toen maar voor de keten Gap te noemen
• nu zijn vooral Europeanen klant (dit dan weer uit eigen waarneming)

Gap deed alles om de klanten terug de winkels in te krijgen. Het merk Old Navy was voor de koopjes-koper, Banana Republic voor het iets grotere budget en afgelopen jaar kwam er een keten bij voor vrouwen van 35-plus. In Nederland heeft Gap geen vestigingen, de Duitse winkels werden verkocht aan H&M.

Het mocht allemaal niet baten. Nu is het wachten op een investeerder die de keten overneemt. Kijk hier hoe winkelend San Francisco aan de ‘flagship store‘ op Market Street voorbij gaat.