Internet Voorkeur

Carros TV. „Goed in tekst, goed in stilstaand beeld, goed... in bewegend beeld.” En vervolgens rijdt een rode sportwagen snel het kleine beeld in.

Zo kondigt het al twaalf jaar bestaande autotijdschrift Carros zijn nieuwe televisiekanaal aan in een filmpje op www.carros.nl. Het blad begint volgende week maandag met Carros TV, een internetkanaal met onder meer documentaires, tests van bijzondere auto’s, achtergronden bij de autosport en interviews met bezitters van exotische klassiekers en ontwerpers van auto’s.

Met het tv-kanaal speelt Carros in op een van de belangrijkste trends in de tijdschriftenwereld: een uitgave op papier is niet langer voldoende, een titel moet zich ook bezighouden met andere vormen van media. In het jargon heet dat crossmedia publishing.

Via de filmpjes kan de bezoeker de bijzonderheden leren kennen van bijvoorbeeld het racecircuit van Catalunya en de visie van carrosserieontwerper Robert Lesnik. Die filmpjes worden door een eigen redactie gemaakt en wekelijks aan het programma toegevoegd.

Readershouse/Hearst, de uitgever van Carros, zegt met het nieuwe initiatief de band tussen het tijdschrift en zijn lezers en andere belangstellenden te willen versterken.

Bekijk enkele films op: www.carros.nl