Lingerieshow trekt miljoenen kijkers

Lingerieshow trekt miljoenen kijkers Los Angeles, 17 nov. Danseressen in actie tijdens de modeshow van lingeriemerk Victoria’s Secret. De jaarlijkse show is de belangrijkste marketingactie van het merk, dat het grootste onderdeel is van het Amerikaanse modeconcern Limited Brands. Het bedrijf begon ermee in 1999, toen 1,5 miljoen mensen de show via internet bekeken. Inmiddels kost het jaarlijkse evenement bijna 10 miljoen dollar (7,8 miljoen euro) en wordt het op 5 december uitgezonden op de Amerikaanse televisie. Volgens het bedrijf zien zo’n 100 miljoen mensen elk jaar op zijn minst een stukje van de show. Het lingeriemerk heeft 900 winkels in de Verenigde Staten en behaalde vorig jaar een omzet van 2,4 miljard dollar (1,9 miljard euro). Foto AP Dancers perform during the Victoria's Secret fashion show in the Hollywood section of Los Angeles, Thursday, Nov. 16, 2006. The show will be broadcast Dec. 5, 2006 on CBS. (AP Photo/Chris Carlson) Associated Press