film The Road to Guantánamo

Film The Road to Guantánamo De Britse veelfilmer Michael Winterbottom zette zich samen met Mat Whitecross aan de verfilming van het verhaal van The Tipton Three. Hoe drie jongens uit Tipton via Kabul en Kandahar in het strafkamp Guantánamo Bay terechtkwamen – en ook weer eruit wegens gebrek aan bewijs. „De lange weg van vernedering naar vernedering en van klein kwaad tot steeds een beetje erger is in The Road to Guantánamo minutieus en soms bijna tergend gereconstrueerd. (...) Het is een film die bij de toeschouwer woede oproept, machteloosheid en verdriet en met die al te menselijke gevoelens volkomen slaagt in zijn doelen: aandacht vragen voor de menselijke invalshoek van een oorlogsindustrie.”Dana Linssen, 31 mei 2006 In 7 bioscopen Still uit de film The Road to Guantanamo
Film The Road to Guantánamo De Britse veelfilmer Michael Winterbottom zette zich samen met Mat Whitecross aan de verfilming van het verhaal van The Tipton Three. Hoe drie jongens uit Tipton via Kabul en Kandahar in het strafkamp Guantánamo Bay terechtkwamen – en ook weer eruit wegens gebrek aan bewijs. „De lange weg van vernedering naar vernedering en van klein kwaad tot steeds een beetje erger is in The Road to Guantánamo minutieus en soms bijna tergend gereconstrueerd. (...) Het is een film die bij de toeschouwer woede oproept, machteloosheid en verdriet en met die al te menselijke gevoelens volkomen slaagt in zijn doelen: aandacht vragen voor de menselijke invalshoek van een oorlogsindustrie.”Dana Linssen, 31 mei 2006 In 7 bioscopen Still uit de film The Road to Guantanamo

De Britse veelfilmer Michael Winterbottom zette zich samen met Mat Whitecross aan de verfilming van het verhaal van The Tipton Three. Hoe drie jongens uit Tipton via Kabul en Kandahar in het strafkamp Guantánamo Bay terechtkwamen – en ook weer eruit wegens gebrek aan bewijs.

„De lange weg van vernedering naar vernedering en van klein kwaad tot steeds een beetje erger is in The Road to Guantánamo minutieus en soms bijna tergend gereconstrueerd. (...) Het is een film die bij de toeschouwer woede oproept, machteloosheid en verdriet en met die al te menselijke gevoelens volkomen slaagt in zijn doelen: aandacht vragen voor de menselijke invalshoek van een oorlogsindustrie.”Dana Linssen, 31 mei 2006

In 7 bioscopen