Internet voorkeur

Informatie over varkens.

Karbonade. Het Voedingscentrum verklaart de herkomst van karbonade en frikandellen. “Van varken tot karbonade' heet de nieuwe campagne waarmee de organisatie de consument wil stimuleren na te denken over de herkomst van het vlees dat ze eten. Een meerderheid van de consumenten (58 procent) is bereid om meer te betalen voor haar stukje vlees als zij weet dat het dier een beter leven heeft gehad. Dit blijkt uit onderzoek van Netpanel onder ruim 600 respondenten, in opdracht van het Voedingscentrum. Diervriendelijk vlees is bijna twee keer zo duur als regulier geproduceerd vlees. Consumenten weten niet hoe dat grote prijsverschil tot stand komt. Het Voedingscentrum wil met de voorlichtingscampagne “Van varken tot karbonade' inzicht geven in de herkomst en productie van ons eten. Op de site staat ook een varkensquiz (Hoe woont een scharrelvarken? Hoeveel vlees levert een varken op en wanneer wordt hij geslacht?), waarmee een weekeindje kamperen bij de boer te winnen is. De varkenscampagne maakt deel uit van de meerjarige KetenCampagne die bedoeld is om de consument inzicht te geven in de manier waarop voedsel gemaakt wordt. Op de site van het Voedingscentrum is ook te lezen uit welke ingrediënten een diepvriespizza bestaat en hoe de verschillende bestanddelen worden geproduceerd.www.voedingscentrum.nl