De golfclub

Waarom zaken en zaakjes doen onder het plafond van een kantoor of wegrestaurant wanneer dat in de vrije, frisse lucht kan - en ook nog eens tijdens werkuren? Die mogelijkheid biedt de golfclub en vooral tijdens de bedrijfscompetitie zijn er uitgelezen kansen voor lokale business to business. De club dient iets terug te doen voor de jaarlijkse tonnen aan sponsorgeld - met vlaggetjes of bordjes kan men zich er niet vanaf maken. Dus is er door een van de vele commissies een competitie in elkaar gezet, waar bedrijven en hun invités vierenhalf uur de beschikking hebben over de baan en ervoor en erna ook over het grand café. Vandaag zijn er 36 min of meer vrije jongens op komen dagen in de volgende disciplines: het bank-, schoonmaak- en gokwezen, voorwaar een realistische doorsnede van ons huidige bedrijfsleven. De voor de sponsoren aangelegde parkeerplaats - die de afstand tot het clubhuis met 25 meter verkort - staat vol met auto's uit de middenklasse en hoger in de kleuren zwart en gedekt grijs. De kleding van de deelnemers is fleurig te noemen. Na het welkomspraatje van de wedstrijdleider worden nog even snel wat belangrijke mobiele gesprekjes gevoerd, daarna moeten de telefoons uit en dat gebeurt met zichtbare tegenzin. De zon schijnt, het is warm. Door alweer een gulle sponsor worden gekoelde energy-dranken en candy bars uitgereikt. Het forse bedrijfslogo torent hoog uit boven de ijsblokken.

Dit is de negende aflevering in een serie over de Nieuwegeinse Golf Club.