Zelden uitverkoop bij H&M en Zara

Modewinkel Zara heeft concurrent H&M wereldwijd ingehaald.

Beide winkelketens groeien razendsnel: 'fast fashion' zet de toon.

‘H&M heeft zulke aparte dingen’ Lisanne Claessens (17): „Ik ben erg bewust met mode bezig. Ik let op wat ik op de catwalk zie, en merk dat ze dat hier dan snel ook hebben. Ik pas de mode aan mijn eigen stijl aan, ben geen modepopje dat achter de meute aanloopt. „Combineren is belangrijk: ik heb een paar kwaliteitsdingen en draag daar dan H&M bij. Vandaag heb ik toevallig alleen kleren van andere winkels aan. Ik heb nu een ketting, een shirt en een tas gekocht, samen voor maar 30 euro. Het shirt heb ik niet eens gepast, dat zit toch wel goed. „H&M wordt steeds populairder, omdat ze zulke aparte dingen hebben. Je loopt wel het gevaar dat iedereen op een gegeven moment op dezelfde manier apart is. Dan is het effect weg. Ik zit in 5 VWO en wil hierna graag naar een mode-ontwerpschool, misschien zelfs in Zweden, waar de Hennes ook vandaan komt.” 04-04-2006, AMSTERDAM. LISANNE CLAESSENS FOTO BAS CZERWINSKI Czerwinski, Bas
    • Frits Baltesen Janna Laeven