KPN wil gezicht van multimedia

Telecombedrijf KPN presenteert vandaag een nieuw logo en de slogan 'Sluit je aan'. Daarmee wil het bedrijf laten zien dat het een omslag aan het maken is van traditionele telecomonderneming tot 'multimediabedrijf'.

De slogan vervangt de tien jaar oude reclamezin 'Altijd dichtbij'. KPN is vorig jaar begonnen met een nieuwe strategie. Onderdeel daarvan is dat het bedrijf naast traditionele telefonie nieuwe diensten aanbiedt, zoals snel internet, beeldtelefonie en digitale en mobiele televisie. Daar hoort volgens KPN een nieuw beeldmerk bij. 'Het kon wel frisser, vlotter en meer van deze tijd', verklaart een woordvoerder van het concern.

Het nieuwe logo is bedacht door het Rotterdamse ontwerpbureau Studio Dumbar. Het beeldmerk, waarbij drie gebogen oppervlakken samenkomen, verbeeldt de samensmelting van telefonie, televisie en internet, de zogeheten triple play.

Het telecombedrijf begint vandaag een reclamecampagne om het vernieuwde merk te laten zien. Ook veranderen de lichtreclames op de gebouwen, de website en de Primafoonwinkels. De groene bestelbusjes van het bedrijf worden wit gespoten. De verandering van de huisstijl kost KPN 20 miljoen euro.

Met de slogan wil KPN volgens de woordvoerder ook vertrouwen wekken bij consumenten. 'Het zijn ingewikkelde producten die we verkopen, met allemaal draadjes en doosjes en nieuwe software op de computer. Hiermee willen we laten zien dat we onze klanten gaan aansluiten op de nieuwe wereld.'