Vragen & antwoorden

Waarom nrc.next?

Een groeiende groep hoger opgeleide mensen leest geen betaalde krant, omdat dit niet meer bij hun levensstijl past. Ze nemen er niet de tijd voor en gebruiken internet, radio en televisie als hun voornaamste nieuwsbron. Voor hen is nrc.next: mensen die al weten wat er gebeurt en vooral willen weten wat dit betekent.

Wat doet nrc.next anders dan andere kranten?

nrc.next selecteert scherp: veel nieuws brengt nrc.next kort of zelfs helemaal niet. Ontwikkelingen die ertoe doen, behandelt nrc.next juist uitgebreid.

Hoe vaak verschijnt nrc.next?

Vijf keer per week, van maandag- tot en met vrijdagochtend.

Is nrc.next alleen los te koop?

Nee, naast los kopen, is er de keuze uit:

óf een vijf-daags abonnement: nrc.next op werkdagen;

óf een zes-daags plus-abonnement: nrc.next op werkdagen, plus de weekend-editie van NRC Handelsblad op zaterdag.

Meer hierover achterop deze krant.

Verschijnt nrc.next ook op zaterdag?

Nee. In het weekend is de beschikbare leestijd langer. Vandaar het plus-abonnent: met, naast nrc.next op werkdagen, op zaterdag de weekend-editie van NRC Handelsblad.

Waarin verschilt nrc.next van NRC Handelsblad?

NRC Handelsblad blijft de complete krant die het nieuws in de volle breedte brengt: met nieuwsberichten en achtergronden, reportages, vraaggesprekken, recensies, opiniestukken, columns, enz.

In nrc.next ligt de nadruk ligt op selectie en duiding van de belangrijkste ontwikkelingen. Er is extra aandacht voor de wisselwerking met internet, voor foto`s en graphics en voor service (over onder meer vrije-tijdsbesteding). Verder is nrc.next geheel in kleur gedrukt, op het compacte formaat (tabloid).

Waarom stapt NRC Handelsblad niet als geheel over naar de ochtend?

NRC Handelsblad heeft een grote groep lezers die een complete avondkrant verkiest boven een compacte ochtendkrant. Aan deze lezers blijft NRC Handelsblad trouw.

Vanwaar de naam nrc.next?

De letters `nrc` staan voor de kwaliteit en betrouwbaarheid die NRC Handelsblad nastreeft. Het woord `next` staat voor de volgende generatie van het medium dagblad, voor een nieuwe generatie mediagebruikers. Op deze lezers richt nrc.next zich: mensen die zich dagelijks bij het nieuws afvragen `wat betekent het?`, `hoe gaat het verder?` - kortom: what's next?