www.nrc.nl

Transparantie. Joost Oranje en Jeroen Wester houden een weblog bij van het proces tegen vier voormalige topmannen van Ahold, dat maandag hervat wordt. 'Goed om, met de informatie van deze week in het achterhoofd, eens terug te kijken op de vraag waarom de voormalige top opereerde zoals ze deed. (...) Een belangrijk argument van de Ahold-verdachten om verschillende control letters te gebruiken - brieven die aangaven dat Ahold de baas was bij buitenlandse joint ventures - is dat zij te allen tijde verwarring bij beleggers wilden voorkomen. Transparantie, daar ging het om, legde Cees van der Hoeven (foto) deze week in de rechtbank uit: ,,Dat zit in het hart.' Meer Ahold op www.nrc.nl/weblog/ahold.

Redactie nrc.next NRC Handelsblad

Druk. Hans Nijenhuis en Titia Ketelaar bloggen over de laatste voorbereidingen voor nrc.next. 'Druk. Mailtjes komen sneller de inbox in dan ze zijn te beantwoorden. Van medewerkers die stukken sturen, redacteuren die puntjes op de i willen zetten, van de drukkerij en de marketingafdeling over dinsdag en woensdag. Dinsdag verschijnt een gratis introductienummer van nrc.next, dat door Nederland wordt verspreid, woensdag valt de krant voor het eerst in de bus bij abonnees en is nrc.next ook los te koop. Het aantal betalende abonnees is twee keer zoveel als door de afdeling marketing was verwacht. (...) Vandaag ook weer de redactie even bij elkaar gehaald (foto), over de lessen van de afgelopen dagen (elke dag een proefnummer) en de puntjes voor de komende dagen en weken. De stand is: 80 à 90 procent van de krant is goed, 10 à 20 procent valt nog te verbeteren. Daar hebben we dus nog een paar dagen voor. Nee, wij slapen 's nachts prima.' nrc.nl/nextlog