Tv-groep mag niet naar Axel Springer

Berlijn, 11 jan. De Duitse mediatoezichthouder KEK gaat niet akkoord met de overname van de commerciële televisiegroep ProSiebenSat.1 door uitgever Axel Springer. Dat heeft KEK gisteren bekendgemaakt. De toezichthouder meent dat Springer met ProSiebenSat.1 te grote invloed krijgt op de Duitse publieke opinie. Het concern geeft onder meer de kranten Bild en Die Welt uit. De hogere mediatoezichthouder KDLM kan het besluit van KEK verwerpen.