Alles draait om de klant

Marret Leloux (37) is bij softwarebedrijf Microsoft Nederland in dienst getreden als klantmanager. Dit houdt in dat zij ervoor moet zorgen dat de klant meer centraal komt te staan bij Microsoft. Ook moet zij klantenonderzoeken organiseren en coördineren. En programma`s opzetten om de tevredenheid bij de klanten te vergroten. Leloux, die een internationale MBA-opleiding bij de Rotterdam School of Management volgde, werkte vanaf 2001 bij SNT, een bedrijf dat klantcontacten onderhoud via telefoon, e-mail en internet.

De overstap naar haar nieuwe werkgever is voor haar een logische. “Microsoft is voor mij interessant, omdat het een wereldwijde organisatie is, met veel mogelijkheden om internationaal te werken“, zegt zij. “En ik vind de IT-markt erg aantrekkelijk. Ik kom uit een omgeving waarin klanttevredenheid essentieel is voor de toekomst van het bedrijf en oog voor de klanten hebben essentieel is om marktleider te blijven. Ik denk dat ik bij Microsoft een goede bijdrage kan leveren, omdat ik ervaring heb om in een omgeving met lage marges te werken waarbij verlies van klanten het einde van het bedrijf betekent. Wat ik mooi vind, is om de organisatie te confronteren met de meningen van klanten en die te vertalen naar een betere bedrijfsvoering.“