Nieuwe goede doelen

Milou Halbesma (38) wordt het hoofd van de afdeling Goede doelen bij de Postcodeloterij, Bankgiroloterij en Sponsorloterij. Zij is afkomstig van de KWF kankerbestrijding waar zij leiding gaf aan de afdeling pers en public relations. Volgens Halbesma, die economie studeerde in Amsterdam, heeft haar overstap niets te maken met de reorganisatie bij het KWF. Zij hoorde van een bekende bij de Postcodeloterij dat de functie vrij was. Halbesma vindt dat bij haar nieuwe werkgever ,,er een mooie combinatie van commercie en charitas bestaat. Sinds de oprichting heeft de organisatie ruim twee miljard Euro weten uit te keren. Eén van de mooie dingen vind ik dat het geld naar meerdere doelen gaat. Zo ook naar kunst en cultuur. Ik heb vroeger bij het Centraal Museum in Utrecht gewerkt en die belangstelling is wel blijven bestaan.'' Halbesma heeft in de vier jaar dat zij bij het KWF werkte een omslag gezien. ,,De werkwijze en de geldstromen zijn transparanter geworden'' zegt zij. ,,Mensen zijn door de toename van het internetgebruik ook beter geïnformeerd. Het KWF geeft ook steeds meer en betere informatie op haar website. Het is echt een vraagbaak geworden. Mensen kijken ook vaak naar de preventieve maatregelen tegen Kanker.''

personalia@nrc.nl