Cultuurschok na vertrek bij Nuon

Het was nogal een cultuurschok voor Hendrik Jan van Roest (43), zijn overstap van het klantencontactcentrum van Nuon naar Q-Bis. Q-Bis is een geheel nieuwe organisatie in facturering en incasso. De schok betreft niet zozeer de aard van de werkzaamheden, want bij Nuon betrof een groot deel van zijn werk ook facturering en incasso. Maar het is wel even wennen voor Van Roest, die negen jaar bij Nuon zat, om helemaal van de grond af aan te beginnen. ,,Bij Nuon gaf ik leiding aan 2.000 mensen, hier zit ik als directeur nu nog alleen. Mij is gevraagd een geheel nieuwe organisatie op te zetten. Er is nog niets geregeld, hier moet ik over alles nadenken en van voren af aan beginnen.'' Q-Bis is een nieuw label van de al dertig jaar bestaande Kesteren Groep, die facturering en incasso voor de medische sector verzorgt.

Belangrijkste reden voor Van Roest om op zoek te gaan naar een andere baan was dat hij naar een bedrijf wilde met ,,meer dynamische marktwerking''. ,,Bij Nuon was ik erg intern bezig, hier moet ik echt weer met klanten in gesprek.''

personalia@nrc.nl

    • Friederike de Raat