Nieuwe media voor de adverteerder

Marco Roeleveld (35) gaat per 1 oktober de directie van mediabedrijf SBS versterken. Hij stopt als directeur marketing bij Endemol en wordt adjunct-directeur crossmedia van SBS. Crossmedia betekent het inzetten van meerdere media tegelijkertijd om één boodschap over te brengen. Roeleveld gaat zich bezighouden met de zogenoemde non-spot-activiteiten. Daarbij gaat het om reclame die niet valt onder de reguliere reclameblokken. ,,Je moet denken aan naamgeving van programma's, zoals de Achmea Kennis Quiz. Sommige programma's worden zelfs speciaal geproduceerd voor een sponsor.'' De reden voor Roeleveld om de overstap te maken is dat hij zich nu met meer dingen bezig kan houden dan televisie alleen. ,,Bij SBS ga ik veel met nieuwe media doen, zoals belspellen en internet. Ook ga ik me meer met de exploitatie bemoeien.'' Roeleveld, geboren in Amsterdam, studeerde international business aan de Hogeschool voor Economische Studies in Amsterdam en bedrijfskunde aan de Universiteit Nijenrode. Hij was eerder werkzaam bij telecombedrijf BT/Telfort en World Online.

personalia@nrc.nl

    • Bart Pals