Vluchtige jongerenmarkt

MTV Networks Benelux heeft Joris Aperghis (37) aangetrokken als commercieel directeur. Op dit moment werkt hij nog als marketingmanager bij Coca-Cola. MTV Networks is onder andere eigenaar van de op jongeren gerichte televisiestations TMF, Nickelodeon, The Box en MTV. ,,Na tien jaar Coca-Cola in diverse marketingrollen is het een enorm verfrissende stap om bij MTV Networks aan de slag te kunnen'', zegt Aperghis. ,,Ik heb als marketeer altijd naar samenwerkingsverbanden gezocht. TV en frisdrank gaan voor de jongerenmarkt natuurlijk prima samen. Het TMF-programma Summerbase is daar een mooi voorbeeld van. Het is een programma dat gemaakt wordt voor het frisdrankmerk Fanta en het is een enorm succes. We moeten de vluchtige jongerendoelgroep multimediaal zien te bereiken. Dat kost energie en ik zal die filosofie vanuit de MTV-zenders uit gaan dragen richting mijn collega's.''

personalia@nrc.nl

    • Gert-Jan Wondergem