De kwaliteit van de publiciteit

Ernst van der Putten (36) is toegetreden tot de directie van Publistat Mediaonderzoek. Publistat meet voor bedrijven en overheidsinstellingen hoe en hoe vaak zij in het nieuws komen. Van der Putten studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij is afkomstig van mobieletelefoonaanbieder T-Mobile en werkte daarvoor bij KPN. Van der Putten werd door jeugdvriend en oprichter van Publistat Jeroen Scholten gevraagd of hij de overstap naar het bedrijf wilde maken. ,,Het leek me wel wat om ook ondernemer te worden'', zegt hij over zijn keuze. ,,Ik ben namelijk ook aandeelhouder geworden. Het bedrijf heeft ook klanten die mij wel aanspreken en die veelvuldig in de publiciteit komen. Het is voor de Rijksvoorlichtingsdienst, Shell en Vodafone natuurlijk enorm belangrijk hoe zij in het nieuws komen en hoe het publiek over hen denkt. Wij zoeken dat uit en vervolgens kan de strategie aangepast worden.''

personalia@nrc.nl

    • Gert-Jan Wondergem