Kleiner is leuker

Ton Schoonderbeek (52) is sinds kort toegetreden tot de directie van Triple P, een bedrijf dat voor bedrijven IT-systemen integreert en beheert. Hij wordt verantwoordelijk voor de tak die mediabedrijven als klant heeft, van kranten tot omroepbedrijven. Deze tak wil het bedrijf de komende jaren uitbouwen. Schoonderbeek moet ook zorgen dat de adviesactiviteiten van het bedrijf meer op de kaart komen te staan. Eerder was hij technologisch directeur bij uitgeverij Wolters Kluwer. En daarvoor was hij IT-directeur Europa van Initiative Media, een bedrijf dat voor adverteerders reclamezendtijd en advertentieruimte inkoopt. Vandaar dat hij al redelijk op de hoogte is van wat er bij mediabedrijven speelt. Schoonderbeek merkt nu al dat het leuker is bij een bedrijf als Triple P te werken, met 350 medewerkers, dan bij een reus als Wolters Kluwer. ,,Het gaat veel sneller. Als er ergens een kans ligt, kun je er meteen mee aan de slag. Dat is leuker dan dat je eerst door een mallemolen van paperassen en door allerlei moeilijke meetings heen moet.''

personalia@nrc.nl

    • Elske Schouten