Onderscheid via dienstverlening

Na vijftien jaar Randstad is Hans Leentjes (39) overgestapt naar concurrent Manpower, waar hij algemeen directeur van Manpower Nederland wordt. ,,Manpower is in Nederland een maatje kleiner dan Randstad'', zegt Leentjes, ,,maar deze kans was te mooi om te laten schieten''. Manpower, een Amerikaans concern en de mondiale nummer twee op uitzendgebied, behoort met 150 kantoren tot de zes grootste uitzendbureaus in Nederland. Waarin Manpower zich onderscheidt? ,,In een onderzoek van een vakblad in onze branche kwamen wij als voordeligste uitzender uit de bus, maar het is niet ons primaire doel om de goedkoopste te zijn. We willen ons vooral onderscheiden met goede dienstverlening.'' Manpower doet dat volgens Leentjes door behalve uitzendkrachten ook diensten op het gebied van outsourcing en consultancy te leveren. ,,Zo kunnen we klanten een totaalpakket bieden.'' Bijkomend voordeel is dat Manpower daarmee niet volledig afhankelijk is van het conjunctuurgevoelige uitzendwerk. ,,Al is dat natuurlijk wel de hoofdzaak'', aldus Leentjes.

personalia@nrc.nl