Fotofestival vindt nieuwe sponsor

Het FotoFestival Naarden heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Epson, een bedrijf dat onder meer printers en digitale camera's produceert, zal de komende drie edities van het festival, dat vanaf nu `Epson FotoFestival Naarden' heet, financieel ondersteunen en er workshops voor fotografen organiseren. Begin dit jaar verloor het fotofestival, dat voor twintig procent van zijn budget van 500.000 euro van sponsors afhankelijk is, nog de steun van Dexia Bank en KLM.

Bestuursvoorzitter van het fotofestival Árpád Gerecsey, die geen details over de deal bekend wil maken, noemt het ,,fantastisch dat het sponsorschap komt van een bedrijf dat zo'n belangrijke rol in de fotografie vervult''.

Het FotoFestival Naarden, dat veertien jaar bestaat, is een tweejaarlijkse, breed geprogrammeerde verzameling tentoonstellingen en andere activiteiten op het gebied van fotografie.

In 2003 trok het festival ruim 30.000 bezoekers. De volgende editie, met als thema `Made in Holland', vindt plaats van 14 mei tot en met 12 juni.

Het programma zal uiteenvallen in een grote publiekstrekker, een thema-expositie en een breed overzicht van de actuele Nederlandse fotografie. Historische lijn in het programma is de ontwikkeling van Nederland na de bevrijding van 1945.