Expert groene communicatie

Wat hebben jaarverslagen, geboortekaartjes en steeklabels voor plantjes in tuincentra met elkaar te maken? Voor Jens Deltrap (40) niet zo'n moeilijke vraag. Al die producten worden gemaakt door zijn nieuwe werkgever Mercuriusgroep. ,,Dat is een verzameling grafische bedrijven, die vanouds uit drukkerijen bestond, maar zich steeds meer richt op andere communicatiemiddelen'', legt Deltrap uit. Hij wordt de algemeen directeur van een van de drie divisies van het bedrijf, Floramedia, dat labels, verpakkingen en promotiemateriaal voor de `groene markt' maakt. Floramedia telt twaalf bedrijven in heel Europa met in totaal 250 werknemers en heeft een omzet van 50 miljoen euro. Deltrap was tot voor kort lid van de directie van Ammeraal Beltech, producent van proces- en transportbanden. Qua product is zijn nieuwe functie wel heel anders. Toch? ,,Of je nu transportbanden of mediaproducten verkoopt, qua structuur en proces maakt dat niet veel uit.''

Personalia@nrc.nl

    • Friederike de Raat