Exploitant van goede doelen

,,Mijn vrouw zei, je moet het gewoon doen.'' Dat gaf voor Luc Heijtel (43) de doorslag om, na twintig jaar PricewaterhouseCoopers, over te stappen naar de directie van Novamedia, de exploitant van onder meer de Nationale Postcodeloterij en de Bankgiroloterij. ,,Ik adviseer Novamedia al vijftien jaar en het was altijd al mijn meest boeiende klant'', zegt Heijtel. ,,Vroeger was ondernemen voor het goede doel een vies woord, maar dat is in de loop der jaren veranderd.'' Heijtel wil Novamedia onder meer gaan klaarstomen voor het moment dat de Nederlandse loterijenmarkt toegankelijk wordt voor buitenlandse partijen. ,,Dan moeten we de concurrentie aan met grote, kapitaalkrachtige spelers.'' Om die reden wil Novamedia ook groeien in het buitenland; het bedrijf exploiteert sinds 2001 de Bingolotto, de grootste goededoelenloterij in Zweden.

Personalia@nrc.nl