NRC stopt met publieksprijs

NRC Handelsblad stopt met het sponsoren van de Toneelpublieksprijs. Dat heeft de afdeling marketing van NRC vandaag bekendgemaakt. Reden om het sponsorcontract niet te verlengen, is een bijstelling in het sponsorbeleid van de krant. Volgens woordvoerder Gert Jan Oelderik werden met de publieksprijs voornamelijk doelgroepen bereikt die toch al bekend waren met de krant. ,,Wij willen ons nu gaan oriënteren op plekken die met name voor jongeren interessant zijn, zoals bijvoorbeeld de poppodia.'' Dat NRC Handelsblad zich terugtrekt als hoofdsponsor betekent niet dat de samenwerking met het Bureau Promotie Podiumkunsten geheel is stopgezet, zegt Oelderik. ,,We beraden ons nu over een vorm van mediasponsorschap.'' Op 20 juni, tijdens het Toneelprijzengala in het Amsterdamse Carré, zal de laatste uitreiking zijn van de prijs onder deze naam. De krant heeft de Toneelpublieksprijs vier jaar ondersteund. Wie de nieuwe sponsor wordt is nog niet bekend.