Van kroketten naar sterk merk

,,Het is niet dat ik het zat was'', zegt Sjoerd Zwanenburg. ,,Maar ik wil nu wel andere dingen gaan doen.'' Zwanenburg (46) was de afgelopen jaren algemeen directeur van Cold Food, producent van onder meer de kroketten van Van Dobben en Kwekkeboom. Volgende maand vertrekt hij. Normaal steekt Zwanenburg ,,enorm veel energie'' in zijn werk, zo vertelt hij. Maar de laatste tijd merkte hij dat dit minder werd. ,,Dat heeft me aan het denken gezet.'' En niet alleen over zijn eigen functioneren: ,,Bestuurders maken jaarlijks bedrijfs- en organisatieplannen. Dat zouden ze ook moeten doen met zichzelf. Even stilstaan.'' Bij Cold Food in Oostzaan werken 140 mensen. Hiervoor werkte Zwanenburg dertien jaar bij Heineken. En wat gaat hij nu doen? ,,Even sabbatical houden. Daarna wil ik me wel weer gaan bezighouden met een ander sterk merk. Dat gaat me wel goed af.''

Personalia@nrc.nl