Insteekhoes in hippere kleur

Terug naar kantoorartikelen. Met zijn nieuwe baan, hij begon er in september, is Michiel Antal (40) weer terug bij de rode draad van zijn loopbaan. ,,Het zijn eenvoudige producten, die iedereen kent. Tastbaar'', zegt Antal. Hij is de nieuwe directeur verkoop en marketing van Smead Europe, dat valt onder het Amerikaanse Smead, dat 3.600 werknemers heeft en kantoorartikelen produceert en verkoopt. Eerder werkte Antal bij Buhrmann, distributeur van kantoorartikelen. ,,Dit soort artikelen ziet er over het algemeen niet echt leuk uit. Smead komt straks met insteekhoezen in hippere kleuren. Daarmee kunnen we ons onderscheiden van de, letterlijk, grijze massa.'' Het in Hoogezand gevestigde Smead kwam eerder dit jaar in het nieuws omdat het bedrijf zijn werknemers meer wilde laten werken voor hetzelfde loon. ,,Ik ben het daar wel mee eens, ja. We moeten blijven concurreren met lagelonenlanden. En ik? Ik werk nu al meer dan veertig uur'', zegt Antal.

Personalia@nrc.nl