Geen `goedkoopste' meer

Elektronicaketen Media Markt trekt na druk van de Consumentenbond zijn reclameslogan in. Media Markt (`Laagste prijzen, grootste keuze') wil een uitspraak van de Reclame Code Commissie niet afwachten.

De Consumentenbond had in augustus een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie, omdat de bond zich ergert aan de stelling dat Media Markt de goedkoopste zou zijn. Nu vraagt de Consumentenbond andere ketens hun leuze aan te passen. Ook Kijkshop, BCC, Expert, Modern, Block, Kijkshop, It's en Polectro beweren dat ze de goedkoopste zijn.

De bond vindt de slogans een ,,misleidende manier om mensen naar de winkels te trekken'' en in strijd met aanbevelingen van de Code Commissie. ,,Er kan er maar één de goedkoopste zijn.''

Directeur P. Haas van Media Markt begrijpt dat ,,de consument zich ergert aan het onbeperkte gebruik van het begrip `laagste prijzen'''. Na overleg met de bond komt hij volgende maand met een nieuwe slogan zonder de woorden `laagste' of `goedkoopste' .

    • Frits Baltesen