De lezer schrijft over de relatie redactie-commercie

Gefeliciteerd met uw uitstekende reportage over Parship op 19 augustus, samen met het vetgedrukte artikel op de pagina ervoor, een hele bladzijde beslaand. En nog meer gelukwensen met deze verstandige relatie tussen redactie en commercie! Een onafhankelijke journalistieke redactie is natuurlijk toch meer een onhaalbaar ideaal uit het verleden, in ieder geval uit de vorige eeuw, en ik ben dan ook blij dat u de advertentieafdeling zo goed met dit een-tweetje kan helpen! Zeker als het om zo'n kernactiviteit van een krant gaat als de website. Uw redactionele richtlijnen zullen ook zeker geen problemen geven, dus er bestaat geen reden om hierover bij de hoofdredactie te klagen, wat er weer toe zou kunnen leiden dat een `onafhankelijke' journalist dit partnerschap zou moeten proberen goed te praten.

Misschien de volgende keer een date met wat vroeger Radio Correct heette? Daar hebben zij langzamerhand wel recht op: zij adverteren regelmatig in uw krant. Na een opzetje van twee artikelen over het onderwerp `Innovatie in de consumentenelektronica' culmineert deze serie in een uitgebreid artikel over deze firma. Er zijn trouwens verder toch geen interessante onderwerpen over de economie te behandelen.

Kortom, succes met deze hopelijk vruchtbare liaison tussen journalistiek en handel.