Tandpasta blijft toch favoriet

Over cosmetica wordt weleens lacherig gedaan, dat weet ook Henk Hogeveen (58). Maar de branche is ongelooflijk breed, van tandpasta tot parfum, van bodylotion tot haarverzorging, onderstreept hij. En daarom is hij zo verheugd over zijn dubbele promotie. Niet alleen is hij de nieuwe voorzitter van brancheorganisatie de Nederlandse Cosmetica Vereniging, ook krijgt hij er als directeur van Wella Nederland twee landen bij: Wella België en Wella Luxemburg. De producent van haarproducten heeft in de Benelux 210 werknemers. ,,Dat alles komt nu samen opdat ik me niet ga vervelen.'' Wat hij met cosmetica heeft? ,,Vijfendertig dienstjaren.'' Hij rolde er op aanraden van een familielid in en kon het naar eigen zeggen nooit meer loslaten. Het leukste aan de cosmeticabranche is de ,,psychologische zekerheid'' die je aan mensen kunt verkopen. Maar ondanks het exclusieve gevoel dat hij aan de man probeert te brengen, blijft Hogeveens favoriete product toch wel de doodnormale tandpasta. ,,Iedereen gebruikt het. Als ik mijn tanden 's ochtends niet gepoetst heb, voel ik me de hele dag niet lekker.''

Personalia@nrc.nl