Groenten en zeeduivel met aïoli

Rooster de paprika circa 30 minuten in een op 200° C voorverwarmde oven. Neem uit de oven, dek af met een theedoek en laat afkoelen. Verwijder het vel en zaad. Doe dit in een zeef boven een kom waarin u het sap opvangt. Snijd de paprika in vieren, leg in het opgevangen sap en breng op smaak met zout, peper en een paar eetlepels extra vergine olijfolie. Doe de sperziebonen en asperges in aparte schalen. Bestrooi ze met zout, peper en schep elk om met circa 2 eetlepels extra vergine olijfolie. Snijd de aardappels terwijl ze nog warm zijn in dikke plakken en doe in een kom. Schep er zout, peper, circa 2 eetlepels extra vergine olijfolie en de gesnipperde bieslook door.

Pel de avocado en snijd in de lengte in plakken. Besprenkel met citroensap en extra vergine olijfolie en bestrooi met zout en peper.

Maak met de punt van een scherp mes 8 tot 10 inkepingen aan beide kanten van de zeeduivel. Steek er plukjes rozemarijn in en bestrooi met zout en peper. Wrijf er een paar eetlepels olijfolie over, wikkel in de plakken prosciutto en leg in een ovenschaal. Giet er de wijn of bouillon over, leg er het deksel op en zet 20 tot 30 minuten, afhankelijk van hoe dik het stuk vis is, in een op 220° C voorverwarmde oven. Controleer na 20 minuten of het vlees makkelijk van de ruggengraat loskomt.

Schik intussen de gemengde sla op een grote schaal en schik er de verschillende groenten op. Neem de gare vis uit de oven. Snijd het visvlees van de ruggengraat en leg op 2 borden. Lepel er wat kooknat over. Dien op met de schaal met groenten en geef er de aïoli apart bij.

Morgen: salade met kaas.