Een voorliefde voor auto's

Wil Giezenaar (39) houdt van sterke en bekende merken. ,,Omdat er een stukje emotie bij zit.'' Hij werkte drie jaar bij speelgoedfabrikant Mattel en elf jaar bij autofabrikant Nissan. Enkele jaren geleden stapte hij over naar de telecomindustrie: als directeur communicatie bij T-Mobile Nederland was hij verwantwoordelijk voor de re-branding van Ben naar T-Mobile. Maar sinds een maand is Giezenaar terug in de autobranche: hij is directeur marketing geworden van Citroën Nederland. ,,Auto's zijn tastbaar, iedereen heeft er een mening over en iedereen praat er graag over. Ik ook'', licht hij zijn overstap toe. Dat het Citroën geworden is, komt omdat de Franse autofabrikant ,,heel mooie auto's maakt en er nog veel mooie auto's aankomen''. Giezenaar weet al wat hij wil bereiken: Citroën, nu nog nummer zeven op de Nederlandse automarkt, moet binnen enkele jaren in de topvijf staan.

Personalia@nrc.nl

    • Friederike de Raat