Liedje `V*kkenvuller' is slechts niemandalletje

In zijn artikel op 1 juni gaat Jos Ahlers in op een aardig parodietje dat de afgelopen dagen een aantal maal is vertoond op enkele muziekzenders. Ahlers, psycholoog en marketeer, noemt het liedje 'V*kkenvuller' van ene Simon een ,,fenomeen'' en een ,,symbool voor de hardwerkende brave burger''. Ahlers rept van een golf van genegenheid voor het liedje, want het zou een snaar hebben geraakt bij ,,het verweesde deel van de samenleving dat opsprong voor Fortuyn''. Vervolgens roept hij politici op om Simon te omarmen.

In werkelijkheid zingt Simon over irritante klanten die zijn pauze verstoren, en legt hij in zijn liedje uit dat de kaas en melk in hetzelfde schap liggen, om ten slotte in de videoclip de meloenen in zijn winkel te vergelijken met de verschijning van die pin-up uit vervlogen tijden, Monique Sluijter.

Zelden is er op de opiniepagina van een gerespecteerde krant zo serieus ingegaan op zo'n niemandalletje van een pop-product als dat van Simon de `Zakkenvuller'.

De enige gelijkenis tussen Simon V*kkenvuller en Pim Fortuyn schuilt wellicht in de haardracht. Ik roep dan ook alle politici op om deze Simon alsjeblieft niet te omarmen, en gewoon op een serieuze manier met politiek om te gaan, daar zit Nederland wel op te wachten.