Stroomlijnen en centraliseren

Zijn grootste wapenfeit bij Corporate Express? Harry Boersma (44) hoeft niet lang over die vraag na te denken. De afgelopen 3,5 jaar was hij director logistics van de leverancier van computeronderdelen en kantoorartikelen. ,,En in juni 2003 hebben wij een práchtig logistiek centrum in Almere geopend.'' Zijn nieuwe, meer commerciële functie van director customer care Benelux ziet hij als ,,een uitdaging''. Boersma zal bijvoorbeeld veel meer met vragen en klachten van klanten te maken krijgen. En hij zal er hard aan moeten trekken om het percentage e-commerce (nu 65 procent van de omzet van Corporate Express Benelux) nog verder op te schroeven. Maar de grootste uitdaging wordt wellicht het `stroomlijnen' van de acht Customer Care Centers. ,,We zullen moeten centraliseren waar noodzakelijk'', zegt hij met gevoel voor understatement. Vóór Corporate Express werkte Boersma als adjunct-directeur logistiek bij Edah supermarkten. ,,Dat was in de tijd dat Edah werd samengevoegd met Super de Boer. Een politiek machtsspel, waar ik op een bepaald moment de buik vol van had.''

Personalia@nrc.nl

    • Danielle Pinedo