Omroepman en manager ineen

Van horecaketen Van der Valk naar de omroep NCRV: een vreemde overstap? Nee hoor, zegt Chris Fentener van Vlissingen (43), de nieuwe manager marketing en communicatie bij de NCRV. ,,Als het werk inhoudelijk maar interessant genoeg is.'' Na zijn studie bedrijfskunde ging hij als adviseur aan de slag bij KPN. Later volgde een aantal managementfuncties. Van 1994 tot 2000 werkte Van Vlissingen voor de AVRO. ,,Die omroep wilde het verenigingsdeel moderniseren. Het eenrichtingsverkeer dat de omroepen van oudsher kenmerkt, moest tweerichtingsverkeer worden.'' Hij was een van de oprichters van de `tribunes', ontmoetingsplaatsen voor AVRO-leden met dezelfde interesse. De NCRV slaat volgens hem een geheel andere weg in dan de AVRO. ,,Elke omroep moet z'n eigen vorm zoeken'', aldus Van Vlissingen, die een voortrekkersrol kreeg toebedeeld bij de herpositionering van de omroep.

Personalia@nrc.nl