Slanke topman voor Herbalife

Zijn achternaam mag nog zo Nederlands klinken, Neil Spiers (33) is op en top Brits. De Engelsman is de nieuwe topman voor Noord-Europa van Herbalife, producent van gewichtsbeheersingsproducten, voedingssupplementen en huidverzorgingsproducten (omzet 2002: 1,8 miljard dollar). Nederland is een van de belangrijkste afzetmarkten, vertelt Spiers, die 12 kilo afviel sinds hij vijf jaar geleden in dienst trad bij Herbalife. ,,Nederland is erg bezig met afvallen. Je hoeft de krant maar open te slaan en het gaat over overgewicht en gezond leven. Nederland behoort wereldwijd tot onze toptien markten en in Europa tot de topvier.'' Bovendien slaat de verkoopmethode van Herbalife aan in dit land, volgens Spiers: niet in winkels, maar via particulieren en internet. Nederland telt 19.000 verkopers, wereldwijd zijn dat er 1 miljoen. Vóór Herbalife was Spiers zeven jaar werkzaam bij koeriersdienst DHL, waarvoor hij ondermeer in Thailand en Saoedi-Arabië werkte.

Personalia@nrc.nl

Personalia@nrc.nl