Werken voor A-merken

Tentoonstellingen inrichten, winkels vormgeven, grootschalige promotieactiviteiten en musea inrichten. Exhibits International doet het allemaal. Sinds kort onder leiding van een nieuwe algemeen directeur Europa, Hajo Reinders (41). ,,Wij richten ons vooral op de A-merken, grote bedrijven van naam. Je moet dan denken aan Heineken, ING, Unilever, Bentley. Het kost natuurlijk geld, maar daar krijgt een bedrijf wel wat voor. Kwaliteit namelijk. Wij hebben bijvoorbeeld Nike town (winkels waar alleen Nike artikelen verkocht worden) in Londen en Berlijn vormgegeven met het oog op het EK voetbal in Portugal deze zomer. We pakken dan de entrees, etalages en de afdeling voetbal van zo'n winkel in z'n geheel aan. Dat is allemaal erg leuk, erg creatief.''

Hiervoor werkte Reinders bij De Boer Tenten. Exhibits is, met dertig mensen in Nederland, wat kleiner.

Reinders studeerde Nederlands aan de Universiteit van Amsterdam. Hij werkte behalve bij De Boer ook bij de Rai. Hij hoopt dat Europa onder zijn leiding zal vallen ,,voor de orginele vormgeving'' van zijn nieuwe werkgever.

Personalia@nrc.nl