Mobiel bellen moet simpeler

Bij T-Mobile is Pim van der Feltz (40) de nieuwe marketing directeur. Van der Feltz studeerde economie in Groningen, waarna hij in 1988 voor Shell ging werken. Hij begon daar bij het pensioenfonds en eindigde in een consultancy-functie. Maar hij vond Shell ,,te groot'' en maakte in 1995 de overstap naar DDV, een telecomadviesbureau. De liberalisering van de telecommarkt was destijds in volle gang. ,,Er was dus alle ruimte om een stempel te drukken.'' Maar de ambities van Van der Feltz reikten verder. Hij wilde ,,eindverantwoordelijkheid dragen''.

In 1999 stapte hij over naar de mobieletelecomaanbieder Ben, waar hij verantwoordelijk werd voor de commerciële contracten. Van der Feltz was ook betrokken bij de door het ministerie van Verkeer en Waterstaat uitgeschreven umts-veiling. ,,Wij wisten de licentie tijdens die veiling goedkoper te bemachtigen dan de andere partijen'', zegt hij. Ben werd in 2003 T-Mobile.

,,Het moet klanten makkelijk worden gemaakt'', vindt Van der Feltz. ,,De mogelijkheden van de mobiele telefoontjes worden steeds groter. Je moet als klant met twee of drie klikken bij de dienst (bijvoorbeeld mms) kunnen komen die je wenst. Bij veel aanbieders moet je enorm veel handelingen verrichten voordat je bij zo'n dienst terechtkomt. Consumenten haken dan af.''

Van der Feltz denkt dat T-Mobile nog kan groeien. ,,Wij zijn nu in grootte de derde partij. We kijken echter naar boven. De eerste plaats is te hoog gegrepen, maar we zullen zeker nog stijgen.''

Personalia@nrc.nl