Beschuldigingen tegen Galloway over Irak zijn vals

George Galloway, Labourparlementariër die uit de partij is gezet vanwege zijn standpunt over Irak, heeft een rechtszaak gewonnen tegen de Amerikaanse krant Christian Science Monitor. De krant beschuldigde Galloway ervan geld te hebben aangenomen van Saddam Hussein in ruil voor steun aan diens regime. De krant heeft inmiddels erkend dat het verhaal was gebaseerd op valse documenten en het verhaal gerectificeerd. Galloway, die meedoet aan de komende Europese verkiezingen met zijn eigen anti-oorlogspartij Repect, heeft ook een onbekende schadevergoeding gekregen. Hij wil dat de Britse regering onderzoekt waarom een Iraakse generaal valse documenten, waarop de beschuldiging was gebaseerd, aan een journalist heeft gegeven.