File voor Postbank website

Klanten van de Postbank kunnen de komende tijd moeilijker bankieren via het internet. De nieuwe pagina's van de bank trekken veel meer bezoekers dan verwacht die bovendien veel langer blijven dan was ingeschat. De kans bestaat dat klanten daarom in een wachtrij terechtkomen, aldus een woordvoerder van de Postbank vanmorgen.

Begin februari lanceerde de Postbank een nieuwe internetpagina (mijn postbank.nl) als alternatief voor het oude computerbankieren via het zogeheten Girotel. Volgens de bank is het internetbankieren via de nieuwe site veel makkelijker en sneller, maar vooralsnog hebben klanten nog grote problemen om de site te bereiken. Er is volgens de bank enorm veel interesse voor de nieuwe dienst die meer mogelijkheden biedt dan Girotel. Ongeveer een half miljoen klanten kunnen er al gebruik van maken. De Postbank zal voorlopig geen extra maatregelen treffen om de problemen van de wachtrijen bij de nieuwe internetsite op te lossen. ,,We verwachten dat het de komende weken zal afnemen,'' zo zei de woordvoerder van de bank.

De wachtrijen bij de nieuwe internetdienst zijn niet de enige problemen die Postbank-klanten deze dagen treffen..

Gisteren trof een storing een ander deel van de bank. In Leeuwarden stuurde de Postbank honderdvijftig medewerkers naar huis door problemen met het systeem van boekingen. Daardoor was ook het thuisbankiersysteem Girotel enkele uren uit de lucht.

Ook vorige week al waren er problemen. Toen konden klanten van de bank op dinsdag urenlang geen geld opnemen bij de eigen Postbank-automaten. Ook deze storing werd volgens de Postbank veroorzaakt door een computerproblemen. De storingen staan volledig los van elkaar, aldus de woordvoerder van de Postbank. Door de storing konden klanten vorige week maandag ook in veel winkels niet met de pinpas betalen.