Maandag offensief prijsslag supermarkt

Supermarktketen Albert Heijn verlaagt komende maandag opnieuw zijn prijzen. Concurrent C1000 zegt met een eigen verlaging Albert Heijn te zullen volgen. Ruim 500 veelgekochte artikelen worden bij Albert Heijn 3 tot 10 procent goedkoper. Dat is de grootste prijsverlaging sinds de supermarktoorlog drie maanden geleden begon.

De slogan van de actie luidt: `Volgende Ronde'. Een woordvoerder van Albert Heijn bevestigde gisteravond de nieuwe maatregel om de prijsverschillen met de concurrentie te verkleinen. ,,Wat betreft ons prijsniveau willen we naar het midden van de markt'', zegt de woordvoerder.

Half oktober verlaagde Albert Heijn van 1200 artikelen de prijs. In de maanden erna volgden nog eens honderd andere producten. Met de nieuwe campagne zijn er nu in totaal 1800 producten blijvend goedkoper geworden sinds het begin van de prijzenslag, stelt Albert Heijn.

De prijsverlagingen betreft artikelen zoals Hak appelmoes, Appelsientje, Ariel zeeppoeder, Unox-soep, Coca-Cola en Lay's chips. Naast deze A-merken verlaagt Albert Heijn de prijzen van enkele huismerkproducten en het discount-huismerk Euroshopper. ,,We hoeven niet de goedkoopste te zijn'', zegt de woordvoerder. ,,Ons doel is dat klanten niet meer voor de prijs naar een andere supermarkt gaan''.

In een reactie zegt de na Albert Heijn grootste supermarktketen, C1000, dat het maandag meteen zal reageren. ,,Een groot aantal van onze medewerkers zal maandagochtend bij vestigingen van Albert Heijn de nieuwe situatie in kaart brengen'', zegt een woordvoerder van C1000. Maandagmiddag kan deze keten dan zijn prijzen navenant verlagen.

,,We zullen zeker actie ondernemen, omdat we nadrukkelijk goedkoper willen zijn dan Albert Heijn.''