ABN-Amro opent jacht op de yup

ABN Amro opent de jacht op de hoger opgeleide klant. Met de speciale campagne, die in de loop van 2004 zal beginnen, opent ABN Amro ook de aanval op Rabobank, de bank die nu nog het grootste aantal klanten heeft in deze specifieke sector.

De bank denkt geld te kunnen verdienen aan de groep 18- tot 35-jarigen met minimaal een hbo-opleiding. ,,ABN wil marktleider worden in dit segment'', zo zei ABN Amro-directeur consumentenbankieren C. Vogelzang gisteren.

Wat ABN Amro precies gaat doen om deze groep klanten naar zich toe te lokken wil Vogelzang niet kwijt. ,,We denken aan extra producten of pakketten speciaal afgestemd op deze groep. Verder overwegen we ook voordelige aanbiedingen.''

De groep is om verschillende redenen aantrekkelijk. Zo behoren de mensen in deze categorie vaak tot de beter verdienende en zijn het de toekomstige klanten van de vermogensbeheertak van de bank. Het zijn mensen aan wie ABN Amro kan verdienen via producten als hypotheken, beleggen en bijvoorbeeld verzekeringen.

ABN Amro is naar eigen zeggen de nummer twee bank onder de banken wat deze groep betrfet. ,,Wel is de afstand tot de marktleider kleiner dan op andere gebieden'', zegt Vogelzang. Hoe groot het verschil is wil hij niet aangeven.