Marketing van 500.000 huizen

Ernst Bökenkamp (38) vindt het ,,heel leuk om bij promotie betrokken te zijn, een pioniersrol te vervullen''. Daarom was hij zo enthousiast over Letsbuyit.com, een voormalig internetbedrijf met vestigingen door heel Europa dat producten groot inkocht zodat consumenten ze goedkoper konden kopen. Bökenkamp: ,,Ik heb Letsbuyit eind 1999 voor de Benelux opgezet en mocht het helaas ook weer sluiten.'' De internethype was voorbij, en in 2001 ging de jurist door naar Stichting Amsterdam Promotion, een publiek-private samenwerking met als doel Amsterdam onder de aandacht van buitenlandse bedrijven te brengen. Sinds vorige maand zit Bökenkamp bij Woningnet, een intermediair tussen het huizenaanbod van projectontwikkelaars en woningcorporaties en de vraag van woningzoekenden. Bij Woningnet zijn circa zeventig corporaties aangesloten, met ruim 500.000 huizen. Hij wordt er directeur marketing en innovatie en moet het aantal aangesloten corporaties zien uit te breiden. In heel Nederland zijn dat er 260. Het aantal beschikbare woningen kent hij niet uit zijn hoofd. Noch het aantal ingeschreven woningzoekenden. ,,Ik ben nog druk bezig met mijn inwerkprogramma.''

Personalia@nrc.nl