Melk, bier, eigen bureau

`Bommetje' van zuivelbedrijf Melkunie en `Archeologen' van biermerk Dommelsch. Bij reclamebureau Lowe heeft Pieter van Velzen er twee Gouden Loekie's voor gewonnen. Maar nu vertrekt hij. Daarmee sluit hij tien jaar werken bij een van Nederlands meest toonaangevende reclamebureaus af. Hij was daar de afgelopen jaren creatief directeur en laat zich er graag op voorstaan creativiteit te kunnen combineren met rendement. ,,Mijn vertrek is niet uit onvrede'', zegt de 47-jarige. Van Velzen wilde een eigen reclamebureau beginnen, samen met Jeroen Ragas. ,,Als je dat eenmaal besloten hebt, ben je een soort van zwanger. Op een gegeven moment komt dat kindje er aan.'' En dan moet je weg. Op 1 december stapte Van Velzen op. De naam van zijn nieuwe bedrijf of het aantal werknemers weet hij nog niet. ,,Ik moest eerst mijn handen vrij hebben. Pas nu kan ik daarover gaan nadenken.'' Het nieuwe reclamebureau moet ,,topcreativiteit'' en ,,topstrategie'' verenigen. Bij Lowe nemen Zwier Veldhoen en Ivar van der Zwam het roer over.

Personalia@nrc.nl