Creatief en zakelijk

Met Zwier Veldhoen (40) en Ivar van der Zwan (35) krijgt Reclamebureau Lowe een tweekoppige creatieve directie. Het duo volgt creatief directeur Pieter van Velzen op die een eigen onderneming start. Veldhoen en Van der Zwan wonnen vorig jaar de Gouden Loeki (Prijs voor de beste tv-reclame), met een spotje voor Calvé pindakaas. Dick Advocaat gooit daarin een voetbal terug naar een jongetje van wie hij denkt dat die zijn bal hoog op het balkon van de bondscoach heeft getrapt.

Veldhoen studeerde Nederlandse taal- en letterkunde in Utrecht. Van der Zwan voltooide een opleiding aan de Kunstacademie in Rotterdam. Volgens Ed Stibbe, algemeen directeur van Lowe, ,,vormen de nieuwe creatieve directeuren een ijzersterk duo. Zij zijn in staat om verder te kijken dan de traditionele media. Jongeren zitten niet meer alleen voor de tv. Computerspellen en internet zijn ook bijzonder belangrijk voor jongeren. Voor deze nieuwe media moeten nieuwe creatieve plannen worden onwikkeld. Je kunt een product bijvoorbeeld in een spel integreren. Zwier en Ivar zijn met de moderne media opgevoed. Zij voelen goed aan hoe ze deze kunnen gebruiken.''

personalia@nrc.nl

    • Gert-Jan Wondergem
    • Marc Serné