Ahold krijgt hulp van ex-journalist

Freelancer voor de Telegraaf, redacteur bij Defensie, woordvoerder van Unifil in Libanon, producer en eindredacteur bij Endemol (onder andere voor Koffietijd), adviseur van beursfondsen: er zijn weinig communicatieve functies die Walter Samuels (47), de nieuwe directeur corporate communicatie van Ahold, níet heeft bekleed. ,,Maar ik heb wel zitvlees, hoor'', zegt hij. Dat geduld zal hij hard nodig hebben in zijn nieuwe functie, waarin hij verantwoordelijk is voor de relatie met de pers en de interne communicatie binnen Ahold (400.000 werknemers). ,,Het vertrouwen steentje voor steentje opbouwen na de toestanden van begin dit jaar'', zo omschrijft Samuels zijn taak. ,,Er wordt wel wat van me verwacht. Hopelijk helpt het dat ik geen onbekende ben in de journalistiek.'' De eerste weken bij zijn nieuwe werkgever waren ,,ontzettend leuk. Er wordt hier in Zaandam keihard gewerkt aan een nieuw elan, hopelijk komt dat een beetje over?''

Personalia@nrc.nl