Van verzekeren naar internetten

Menno Kenter begon zijn carrière in de verzekeringsbranche. ,,Maar dat was een té administratieve wereld voor mij'', zegt hij nu eufemistisch. Hij begon zijn loopbaan bij verzekeraar NCM, daarna richtte hij in 1998 zijn eigen bedrijf, Kenter Verzekeringsgroep, op. Maar dat duurde niet lang. Twee jaar later, op het hoogtepunt van de internethype, verliet hij de verzekeringen en stapte hij in de internetwereld. Hij ging werken bij het veelgeplaagde Newconomy. Exact een jaar later ging het van Newconomy naar BuyOnline, ,,op dat moment nog een van de meest veelbelovende internetondernemingen''. Het mocht niet zo zijn, BuyOnline ging failliet en na zes maanden kon Kenter alweer op zoek naar iets nieuws. Het werd Pink Roccade. Nu volgt weer een overstap. Kenter (34) wordt `marketing directeur' van Overture, een Amerikaanse onderneming met kantoren in zeven landen dat betaalde zoekresultaten bij zoekmachines zoals Yahoo! en Altavista verkoopt. ,,Internet heeft misschien de voorspellingen niet kunnen waarmaken, maar ik blijf het een spannende business met nieuwe zakelijke ontwikkelingen vinden.''

Personalia@nrc.nl