Syrië: blad raakt vergunning kwijt

De Syrische regering heeft de publicatie-vergunning van het enige onafhankelijke weekblad Al Domary ingetrokken. Hoofdredacteur Al Farzat, een bekende politieke tekenaar, beschuldigt de autoriteiten van persbreidel. Eerder al werd de distributie van het satirische weekblad door de regering ernstig bemoeilijkt. Maar volgens het ministerie van Informatie is de beslissing `procedureel en technisch' van aard. Het weekblad, dat in ernstige financiële moeilijkheden verkeert, was voor het laatst in mei verschenen. Dat is in strijd met de bepaling dat een blad niet langer dan drie maanden de verschijning mag onderbreken.