Kiezen voor man die koelkast vult

Carrière maken begint met keuzes maken. Dat vindt Dinette Bekhuis (33), de nieuwe directeur van uitzendketen Unique Nederland (90 vestigingen, 550 werknemers). Bekhuis weet zelf alles van keuzes: haar vriend zit thuis. ,,Hij is uitgestapt om mij ruimte te bieden. Ik werk, hij doet het huis, de tuin. En we zijn lid van een golfclub.'' Bekhuis, die zichzelf leiderschapskwaliteiten als `duidelijk' toebedeelt, wil niet zeggen hoeveel uur ze werkt – dat vindt ze niet relevant nu haar vriend een deel van haar zorgen overneemt. ,,Die keuze was dan ook nodig. We hebben jaren samen om half negen 's avonds voor de koelkast gestaan om te constateren dat we er beiden niets in hadden gestopt.'' Bekhuis heeft de afgelopen zes jaar met grote snelheid de Unique-organisatie doorlopen. Het geheim van een goedlopende uitzendketen is volgens haar de concentratie op kernactiviteiten: mensen aan werk helpen. ,,Het is voor iedereen duidelijk dat het aantal banen niet groeit en het aantal werkzoekenden wel.''

personalia@nrc.nl