Via groente en drank naar de top

Sander van der Laan (34) maakt snel carrière binnen Ahold. Vorige week trad hij toe als jongste lid van de vijfkoppige directie van Albert Heijn. Zijn functie: marketing- en formuledirecteur. Tot medio mei was Van der Laan directeur van slijterijketen Gall & Gall, eveneens onderdeel van Ahold. ,,De overstap naar de directie is wel even wat anders'', beaamt hij, ,,anderzijds is het nog steeds retail, nog steeds lekker eten en drinken en nog steeds Ahold.'' Na zijn studie aan Nyenrode begon Van der Laan bij Mölnlicke. Daarna haalde hij een MBA, waarna hij bij Unilever aan de slag ging in marketing en sales. Medio jaren negentig stapte hij over naar Albert Heijn, waar hij commercieel manager vlees en groente werd. In zijn nieuwe functie gaat Van der Laan de positionering van het AH-merk leiden en de verschillende AH-formules, van basissupermarkt tot de stationswinkels en AH.nl, managen. Ook het bedenken van nieuwe producten en diensten zit in zijn pakket. Hij hoopt de functie een aantal jaren te doen, ,,want tot nu toe heb ik veel te veel banen gehad.''

Personalia@nrc.nl